Happy Monday!!!

8 mei 2017 - Townsville, Australië

Nog wat rondgeslenterd in Bundaberg en een hele hele hele kleine "dierentuin" gevonden. Maar eindelijk mijn eerste echte bruine dingo gezien!
Maandag naar de Bundaberg rum destillerij geweest. En moet zeggen dat het best interessant was. En dat ze een aantal zeer mooie verschillende rum hebben. Helaas niet verkrijgbaar in de drankhandel in Nederland, heb ik me laten vertellen. Dit is wel ver het meest interessante wat er in Bundaberg te doen is moet ik zeggen. Dus daar zijn we maar eens mee weg. Na als lunch en eigenlijk ook ontbijt 2 borreltjes rum weggewerkt te hebben was het tijd om maar weer eens naar het motel te gaan om wat te eten. Onderweg naar het motel werd ik behoorlijk misselijk. Komt vast niet door de rum. Uiteindelijk dus de middag in bed doorgebracht. Ach ja.. een minder dagje kan ook eens voorkomen. Morgen op tijd mijn bed uit want ik moet mijn spullen pakken en uitschenken. Dan nog een uur of tien wachten voor mijn trein vertrekt. Dinsdag dus op tijd op, douchen, spullen pakken en mijn tas achterlaten bij de receptie. Die haal ik op voor ik de trein pak. Even naar de kapper geweest, een boek gekocht en op mijn gemak in het park zitten lezen in de middag. Rond een uur of vijf een Thai opgezocht via TripAdvisor en na een 45 min lopen kon ik lekker eten. Pittige lam, heerlijk.
Maar terwijl ik zat te eten vroeg ik me af of dit wel een goed idee was aangezien ik een nacht in de trein moest zitten.. ach ja, komen we vanzelf achter.. rond zeven uur mijn tas opgepikt en naar het station vertrokken. Tas ingecheckt en de trein zou rond 20.15 uur vertrekken. Helaas...
Moet zeggen, de NS is er niks bij! Elke 5 a 10 minuten werd er omgeroepen dat de trein over 5 a 10 minuten zou arriveren! Heel handig! Om 21.15 was daar eindelijk de trein! Er was wat vertraging, ook tijdens de reis helaas...
Na een treinreis van 14 uur(!!!!!!!) aangekomen in Townsville. Moet zeggen dat de treinreis op zich wel te doen was. Zelfde principe als in het vliegtuig, iedereen heeft zijn eigen schermpje om films te kijken, alleen heb je hier wel meer beenruimte. Ik zat naast een wat oudere man die opgegroeid was in Townsville. Dus gezellig een beetje gebabbeld. Slapen lukte niet heel erg goed, aangezien ik vlakbij de deur zat en die om de haverklap open gingen om het licht gezellig binnen te laten. Maar ach... toch een uurtje of vier geslapen in totaal denk ik. En Dory eindelijk gezien in mijn privé bios! Haha!
Het was nog een half uurtje lopen naar het hostel. Maar, dat viel toch een beetje tegen met mijn rugzak en in 30 graden. Het hostel is prima verzorgt. Maar, heel veel jeugd en de kamers zijn niet erg groot. Wel erg schoon, dus zeker een pluspunt. Alles uitgepakt aan gezien dit thuis is voor de komende week. En op het gemak de omgeving gaan verkennen. Woolworth, de supermarkt was ik onderweg al tegen gekomen. Dus even boodschappen doen. De rest van de week op het gemakje aan. Strand bezoeken en donderdag naar het aquarium geweest. En moet zeggen dat het erg mooi en interessant was. Buiten de vissen en haaien is er ook een rehabilitatie programma voor schildpadden en dat was interessant om te zien en erover te horen.
Zaterdag en zondag lekker werken aan mijn kleurtje. Helaas zaterdag hier en daar een bui, want ja. Ik ben natuurlijk in de buurt dus dan is de regen nooit ver weg!
Zwemmen in de zee kan hier op zich overal, maar wordt afgeraden om te doen ivm giftige kwallen. Alleen tussen de netten is het veilig om te zwemmen. Ondertussen heb ik voor woensdag geregeld dat ik bij een gezin een week op magnetic island kan verblijven via helpX. Dus dan wil ik gaan snorkelen.
Vandaag ben ik naar Billabong Sanctuary geweest. En het was heel leuk, mooi en interessant! Bij alle dieren was er een soort show en werd er over de dieren verteld. Bij de ingang kon je zaadjes kopen om de eendjes en kangoeroes te voeren! Super grappig om de kangoeroe van zo dichtbij te zien. 2 van de vrouwtjes hadden een kleine in hun buidel, heel schattig. Ook de koala's waren natuurlijk schattig, al hebben die beestjes echt geen enkel nut op deze aardbol. Maar ze zijn grappig en lui. En heel smerig eigenlijk, maar dat moet je maar op Wikipedia ofzo opzoeken!
Het meest indrukwekkend waren toch wel de krokodillen, wat een enorme beesten. Er wordt veel aan voorlichting gedaan in de sactuary, wat een goed doel is. Ook dus nog een koala, wombat en kangoeroes geaaid. En een slang vast gehouden. Was een hele leuke ervaring. Morgen laatste dag hier in Townsville, wordt dus nog een dagje strand denk ik zo, aangezien er verder niet veel te doen is. En dan woensdag vertrekken naar magnetic island! Niet zo een hele interessante week dus, maar genoeg om over te schrijven blijkbaar! En van dandaag was super leuk!

hopelijk is er komende week meer te zien!

1. Pa:
    8 mei 2017
    Lekker veel foto's om te bekijken, leuk ! En echt stoer met die slang om je nek.
    Op naar een nieuw avontuur en zo komt de dag dichterbij dat we je weer in onze armen kunnen sluiten, maar geniet er in ieder geval nog zoveel mogelijk van. Tot slot weer een dikke kus.
  2. Sanne:
    8 mei 2017
    Op station Utrecht CS zit een slijterij die Bundaberg rum verkoopt (in ieder geval tot 3 jaar geleden). Mocht je er straks terug in Nederland ooit weer heimwee naar hebben, dan weet je waar je moet zijn. Geniet van de rest van de reis!
  3. Ma:
    8 mei 2017
    Toch weer een leuk verhaal geworden, al denk je xelf dat je niet veel hebt meegemaakt!!
    Nou, lekker volgende week snorkelen en daarna zien we wel eeer wat het plan gaat worden. Geniet er lekker van en tot spps of facetime. Xx
  4. Jan:
    8 mei 2017
    erg leuk leesvoer....ik blijf je volgen .....
  5. M. Govaarts:
    8 mei 2017
    Toch weer eens wat anders dan elke dag koeien drijven, hoewel jij je daar beter mee kunt vermaken dan stil zitten, in ieder geval heb je nu meer van de natuur en je omgeving kunnen genieten gezien de talrijke foto's. Profiteer er nog maar even van want het is weer zo voorbij, groetjes, Oom Rinus en Tante Elly.
  6. Rini en Monique:
    8 mei 2017
    Effe een rustig weekje zo te lezen. Met die slang is wel stoer, moeten er zelf niet aan denken. Geniet er lekker van....tot de volgende blog. Xx
  7. Ingrid:
    8 mei 2017
    Veel plezier met snorkelen #zoooomooi.
    Leuke verhalen Joyce!
  8. Je tantje:
    9 mei 2017
    Leuk stukje weer Joyce. En wat een gave foto's! Hopelijk ga je ook zo genieten van je snorkelavontuur!
    Have fun en tot de volgende blog!!
    Xx