Magnetic Island!!

17 mei 2017 - Magnetic Island, Australië

Dinsdag inderdaad nog een heerlijke dag strand gehad en 's avonds was het tijd voor steak!!! Na drie dagen instant noodles gegeten te hebben moest ik echt een stuk vlees hebben! Prima restaurant gevonden en een heerlijke steak met blauwe kaassaus, salade en aardappel op! Heerlijk!!
Op tijd naar bed en woensdagochtend op het gemak mijn tas ingepakt. De boot van 11.25 uur gepakt naar Magnetic Island!
Daar stond Sally mij al op te wachten, kreeg gelijk een knuffel! Hele lieve vrouw. Eerst nog even langs de tweede hands winkel, want in de vijf minuten dat ik Sally had gesproken had ze al ongeveer 12 ideeën voor haar huis tegen mij verteld. Onder andere een nieuw aquarium, en die moest voor het raam komen te staan. En dus moesten de ramen geblindeerd worden, vandaar de tweedehands shop. (We zijn een week verder en er is nog niks met het aquarium gedaan, maar dat terzijde)
Betreft ongedierte moet ik hier op het eiland vooral uitkijken voor slangen. Oh en voor muggen, zo is later gebleken. Ben duidelijk zonder opgave lid geworden van de plaatselijke muggenbloedbank..
Eenmaal thuis gekomen, kennis gemaakt met Cloë. Onwijs lieve meid van 29. Helaas heeft Cloë het syndroom van Wolfram en een mitochondriale ziekte. Dit houdt in dat haar energie niveau heel erg laag is en dat haar lichaam langzaam maar zeker achteruit gaat. Op dit moment heeft Cloë nog maar 3% zicht en gaat haar gehoor ook hard achteruit. Wolfram is een genetische ziekte, die de hersenen aantasten. Allemaal behoorlijk heftig dus.
In de avond met Cloë zitten kletsen, ook over haar ziektes. En dat de kans groot is dat ze niet oud gaat worden, wat heel heftig is. Gelukkig kan ze er goed over praten en staat ze met beide benen op de grond. Het is zoals het is en ze maakt er van wat ze kan. Ze is een hele sterke bijzondere meid! Enorm veel respect voor haar!!
Sowieso een hele bijzondere familie.
Woensdag avond voor het eten met de honden naar het strand, dit doen de dames elke dag. Ze hebben 2 grote honden. Harriet en Henry. Onwijs lieve beesten en gruwelijk verwend!
Donderdagochtend begonnen met wat klusjes, en het liefst alles tegelijk als het aan Sally ligt! Schilderen, bomen verplaatsen, watersystemen aanleggen, terras maken, dingen ophangen, slangenkooi maken.
Helaas heb ik maar 2 handen, Dus donderdag begonnen met het schilderen van de wc. En een watersysteem aangelegd voor de klimplanten in de tuin. Daarna weer heerlijk met de honden naar het water!
Vrijdagochtend eerst even met Nederland bellen!! Want het was natuurlijk de halve finale van het songfestival! Gezellig een aantal vriendjes weer gezien en gesproken! Heeeeeerlijk! Daarna terug naar bed! Vrijdagmiddag kwam een van Sally haar zonen, Daniël, langs met zijn zoontje Emmet. Heerlijk om een driejarige drol in huis te hebben hier. Grappig mannetje! Samen met Daniël begonnen in de tuin met het gelijkmaken van een stuk grond waar een terras op gaat komen. Hard werken dus, maar wel gezellig. Biertje erbij, prima te doen! In de middag kwam ook een van Sally haar dochters hier aan, leanne, zij blijft hier 4 dagen, gezellig! In de avond kwam de andere dochter aan, Imogen, en gingen Daniël en Emmet weer naar huis, drukke boel hier! Haha! Morgen is het Moederdag en aangezien Imogen in Brisbane studeert en Leanne ook niet op het eiland woont kwamen de meiden gezellig wat dagen hierheen. Heel leuk om iedereen te ontmoeten!
Zondag moest Sally werken, dus het moederdagontbijt werd moederdagdiner, ik heb mezelf van mijn beste kant laten zien en pannenkoeken gebakken!
Ondertussen elke dag een uurtje of vier klussen, er zijn immers genoeg dingen die gedaan moeten worden!
Maandag een dagje vrij! Haha! Vroeg mijn bed uit want ik had een FaceTime date met Merijn en Marije. Oh en Wouter! Gezellig even bijgekletst met mijn duffe ochtend hoofd! Contact met Nederland is altijd heel erg fijn, vooral omdat je mensen weer eventjes ziet, wat lastiger is, is dat je merkt dat het wel een beetje tijd wordt om naar huis te gaan, Haha! Ik mis iedereen!! Even nog!
Maandag middag naar een schitterend strandje op het eiland geweest! Gezellig met de andere 4 dames!
Super gezellige dag!
Dinsdag helaas weer tijd voor Imogen om terug naar Brisbane te gaan en ook Leanne vertrok in de avond weer terug naar Townsville. Wat een gezellig, mooi en sterk gezin! Moeder is het meest chaotisch!  Dinsdag moest ze naar Townsville om wat boodschappen en om haar slang op te halen! Ze kwam dus thuis met een hele jonge albino python, mooi beestje!
Dinsdag aan het einde van de middag met Sally en een vriendin van haar, Bindi op visite geweest bij andere vrienden, Lee en Al. Zij wonen aan het strand in The middle of no where!! Heerlijk!! Onwijs mooi uitzicht op het strand. Was erg gezellig!
Vandaag nog wat geschilderd, Sally moest weer naar Townsville, dus samen met Cloë om boodschappen geweest, wat dus betekende dat ik moest rijden.. links...
En dat was op zich niet het probleem, maar de auto is een automaat...
Dus, aan 2 dingen tegelijk denken, links blijven rijden en niet denken dat ik mijn linkervoet voor de koppeling moet gebruiken... Wat lastig is....
Maaaaaaaar! Zonder kleerscheuren ervan af gekomen en maar een keer iets harder de rem ingeduwd omdat ik dacht dat het de koppeling was, Haha!
Al met al weer een leuke week waarin ik weer veel lieve leuke mensen ontmoet heb! Nog niet heel veel van het eiland gezien, maar dat komt hopelijk nog! En ik ben waarschijnlijk al weer de helft vergeten, Haha! Ach ja...
Ik blijf nog een weekje hier en ga volgende week woensdag weer terug naar Scott en Debbie, mijn Australische thuis!
En daarna....
Is het tijd om naar huis te komen!

1. Tante Ricky:
    17 mei 2017
    He Darwinneke, je hebt bijna geen tijd om uit te rusten lijkt het wel! Wat een druk bestaan heb je daar opgebouwd! Ikzou bijna zeggen het wordt tijd voor vakantie! Maar het gaat wel heel snel nou he! Leuke foto's met de Kookaburra's ! (Jaloers) Maar goed, hier doen de heggemussen ook hun best zullen we maar zeggen en dat kun je tenminste de hele dag aanhoren, zonder een accuute gehoorstoornis op te lopen. Geniet nog van de korte tijd dat je er bent, want Time flys! Tot later!
  2. Pa:
    17 mei 2017
    Mooi verhaal weer schat, enne ......., leer daar toch maar met een automaat rijden, onze nieuwe is ook een automaat !
    En ja, het wordt voor ons echt tijd dat je weer naar huis te komt, ik kijk elke keer weer uit naar een berichtje op Facebook of een nieuwe blog.
    Een dikke kus en stevige hug !
  3. Ma:
    Weer mooi geschreven!!
    Dat slangengedoe is hier gelukkig niet aan de orde en gelukkig ben je er niet zo'n fan van dat ik bang moet zijn dat het aan de orde komt:)
    Geniet nog met volle teugen want het is zo voorbij nu. Tot gauw meis!! Xx
  4. Joop Stuivenberg:
    17 mei 2017
    Ik wens je nog een fijne tijd en een hele goede reis terug !!!!! Zie je gauw !!!
  5. Rini en Monique:
    17 mei 2017
    Super verhaal weer Joyce. Wel grappig om te lezen dat het rijden in een automaat wat lastig is, maar slangen beetpakken geen enkel probleem brrrr... Blijf genieten en nog een paar mooie weken erbij! Tot gauw, dikke kus van ons