Laatste week Magnetic Island

26 mei 2017 - Magnetic Island, Australië

Donderdag en vrijdag was het helaas slecht weer, dus op het gemak aan gedaan. Buiten konden we niks doen en alle klussen binnen waren al klaar. Dus maar wat gelezen en wat Netflix gekeken. Zaterdag avond kwamen er nog 2 backpackers aan, en Frans meisje en een Belgische jongen. Met de honden naar het strand geweest en geprobeerd de backpackers, Cam en Rob (denk ik..) wat beter te leren kennen. Rob is oké, maar van Cam komt er weinig respons.. gezellig.
Na het eten gingen ze ook gelijk naar hun kamer. Dat hebben ze de hele week gedaan. Geen sociaal praatje ofzo, niks. Erg frustrerend.. zondag morgen eerst klussen gedaan en met Sally meegewerkt om een slang te vangen! Ze werd gebeld dat er een death adder gevonden was in een tuin. Sally heeft hem vakkundig in een doos gedaan en we hebben hem in het bos uitgezet. Erg interessant!! In de middag naar Florence Bay gegaan om te snorkelen!! Ik reed en Rob en Cam gingen ook mee. In de auto nog wat vragen gesteld aan Cam, en ik kreeg wel antwoord, maar meer ook niet. Gezellige rit!
Wel een spannende rit, niet normaal wat ze hier wegen noemen! Gaten in de weg waar ik nauwelijks langs gemanoeuvreerd kwam, maar! Gelukt en niks beschadigd.. denk ik... maar het was wel peentjes zweten. Het duiken was mooi, wel wat vissen gezien, maar helaas waren er behoorlijk wat golven waardoor het zicht in het water niet echt best was.
Daarna in mijn eentje op het strand gelegen want Cam en Rob wilden een wandeling maken. Helemaal prima.
De weg terug ging gelukkig iets beter, maar nog steeds erg spannend! Haha!
Op tijd thuis voor het eten en daarna was het wederom tijd voor de Voice, erg populair hier in Australie. Althans bij Sally en Chloé tenminste. C&R gingen weer na het eten naar hun kamer. Echt sociaal zijn ze niet. Ik snap dat niet echt, een gezin als een soort hotel behandelen. Maar goed.
Maandag was het mijn laatste dag om klusjes te doen, dus de railing van de veranda in de olie gezet. Is er deze week in ieder geval nog iets in de olie!
De middag C&R in Nelly bay afgezet en zelf naar Alma bay gegaan om nog even lekker van het zonnetje te genieten! Heerlijk en wat een mooi strand! Klein, rustig, heerlijk helder water. Prima vertoeven. Maandagavond nog lekker voor het eten met de honden gewandeld. Daarna eten, beetje tv kijken en naar bed. Bijna naar mijn Australische thuis! Morgen een dagje vrij!
Dinsdagochtend ben ik samen met Chloé naar Hawkings point gelopen/ geklommen. Geen hele moeilijke en lange route, maar wel een uitdaging. Vooral omdat Chloé nog maar 3% ziet en haar evenwicht ook niet heel best is. Maar, samen zijn we naar boven geklommen. Wat was en ben ik trots op haar!! En wat een verschrikkelijk mooi uitzicht! Heerlijk!!
De weg naar boven bleek uiteindelijk een stuk makkelijker dan de weg naar beneden, maar ook dit hebben we samen gedaan! Zonder brokken te maken! Daarna kon Chloé helaas weinig meer. Haar benen waren op. Dus zij ging de middag rusten.
Sally heeft mij in de middag afgezet in horseshoe bay. Van daaruit ben ik naar Balding Bay gelopen. Dit was een kort tochtje van een half uurtje heen en een half uurtje terug. Maar wat een leuk pad weer, Haha!
Het enige wat ik onderweg dacht, al springend van steen naar steen, was dat je hier niet teveel mee moet willen nemen naar het strand! Vergeet je parasol en windscherm maar. Tenminste, je moet een keuze maken, die twee dingen of een koelbox. Ik weet wel wat mijn keuze zou zijn.
Na een half uurtje wandelen en klimmen en klauteren kwam ik op het strand aan, onwijs mooi! Compleet verlaten, een privé strand. Heerlijk!
Dus even wat foto's gemaakt, nog wat stenen beklommen en van het zonnetje genoten. Daarna terug gewandeld.
En Sally heeft me weer opgepikt in horseshoe bay.
Vanavond mijn laatste avond op het eiland en die mag ik doorbrengen met Chloé en haar vrienden, we gaan pokeren.
Een hele gezellige, enigszins bijzondere avond gehad. En een half Nederlandse vrouw ontmoet, Vonne. Heel leuk om wat Nederlands te praten. Al is zij daar al 20 jaar niet geweest.
Een andere vriendin was onwijs dronken en stoned, dat vertraagde het spelletje poker nogal. Maar ach, was erg grappig.
Alleen kwam ze met vragen waar ik niet echt op zat te wachten..
Zoals, wat denk je dat er met je gebeurd als je dood gaat.
Uhm... couldn't care less, I'm here right now and I want to have fun!
Ik vond het een goed antwoord, kwam er niet helemaal mee weg, maar wel een eindje. De rest van de vragen maar omzeilt en genegeerd.
Verder was het erg gezellig! Leuk om een avondje in Chloé haar leven mee te mogen kijken.
Mijn hemel wat is zij toch bijzonder, leeft haar leven, probeert te doen wat ze kan en maakt er het beste van.
Ondanks dat ze afgelopen week heeft gehoord dat ze waarschijnlijk nog maar 2 jaar toeleven heeft. Dat zet je toch weer met beide benen op de grond.
Het afscheid nemen op woensdag ochtend viel ook zwaar.
Helaas hoort het erbij.. Bij reizen en bij het leven..
Om 7.10 uur de boot genomen naar Townsville, nadat ik afscheid had genomen van Sally op de parkeerplaats. Haar bedankt voor alles en nogmaals verteld wat een geweldige lieve familie ze heeft! (Maar wat ben ik blij dat ik niet meer vegetarisch hoef te eten!!)
Om half acht in Townsville, de bus naar het vliegveld. Daar om 8.50 uur mijn eerste vliegtuig naar Brisbane gepakt. Wat vertraging, maar ach....
En wat is vliegen toch heerlijk!! Opstijgen, wat turbulentie en weer landen! Ik houd ervan! Aangekomen in Brisbane snel wat gegeten en wee het volgende vliegtuig naar Sydney gepakt. Weer vliegen! Jeej!
Rond 14.30 uur was ik in Sydney. Daarna de trein naar Townsville genomen, waar ik rond 15.45 uur was.
Terwijl ik daar op Debbie zat te wachten bedacht ik me dat ik hier, precies elf weken geleden ook zat. Toen zat ik te wachten op Scott. Jeeeez, wat gaat het snel!!!
Wat was het heerlijk om Debbie weer te zien!! Lekker bij gepraat in de auto! En bij thuiskomst ook Scott een knuffel gegeven. Ik ben weer thuis! Mijn Australische thuis!
De temperatuur hier overdag is nog prima, zo een 22 graden. Maar zodra de zon onder is koelt het enorm af. Dus s avond heerlijk binnen bij de kachel zitten!
Gisterochtend mijn vriendjes weer gezien! Heerlijk een half uurtje FaceTime met Wouw!! Heerlijk! Nog twee weekjes voordat ik ze weer live kan zien! Daarna wat wasjes gedraaid, wat kleine klusjes gedaan en mijn gemak gehouden. Vandaag weer op Bj gereden! Was weer even wennen zo een groot paard. Rijdt veel makkelijker dan zo een klein hobbel paardje! Haha! Al was dat ook fantastisch!
Maar ook weer heerlijk om op zo een bakbeest te rijden.
Ook de fret nog gewassen en kwijt geraakt...
Kroop ze gvd onder het huis.... gelukkig was Debbie thuis en wist haar te vangen, oeps..
En nu weer heerlijk binnen bij de kachel.

Wachten tot de kip klaar is!!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa:
    26 mei 2017
    En nu lekker even een paar weken uitrusten bij Scot en Debby, heerlijk dat je je daar zo thuis kunt voelen. Ook weer heel mooie foto's meiske.
    Nu voor mij even een lang weekend werken, drie dagen werken in Rotterdam, vijf dagen naar Normandië, waar ik enorm naar uitkijk en DAN ......, jou weer ophalen op Schiphol, een geweldig vooruitzicht toch ?
  2. Ma:
    Weer een mooi verhaal:)
    Nou nog even lekker sudderen bij je Ausie-thuis en dan tjop tjop, naar je Wouwse-thuis. Geniet nog ff!! Xx
  3. Tante Ricky:
    26 mei 2017
    He kleine wombat, je gaat als een speer he!
    Wat vliegt de tijd, nog even en ge kunt wir Wouws praote!
    Maar eerst nog even genieten bij je adoptie-ouders!
    Prachtige foto's , een lijstje waard!
    Maak er nog een paar geweldige weken van en tot later!!! XXX
  4. Je tantje:
    26 mei 2017
    Mooi verhaal weer dotje! Nu nog even lekker genieten van de laatste weken bij Debbie en Scott en dan.... back home! Ik kijk er al naar uit!!!
  5. Rini en Monique:
    27 mei 2017
    Leuk verhaal weer, van 2 niet pratende mensen tot een Chloé die je weer laat relativeren. Mooi om dat zo te lezen. Geniet er nog even van, want het einde van je reis nadert nu snel. Tot gauw weer. X