Last week in Oakey Creek...

29 april 2017 - Monto, Australië

Maandag met Terry naar zijn baas geweest, Les. Terry is namelijk een soort van manager op Oakey creek. Hij woont en werkt er dus, maar is geen eigenaar. Dat is Les en die had nog wat klusjes voor ons. Dus de paarden en honden in de vrachtwagen en op naar Les. Was maar 2,5 uur rijden. Valt alles mee! Haha! Lekker over de dirtroades! Onderweg veel kangoeroes gezien, nog meer koeien en welgeteld 3 andere auto's!
Eenmaal bij Les aangekomen hebben we 2 kuddes "getraind". Het waren jonge stieren die nog niet gewend waren aan honden en aan paarden. Dus eerst in de yard met ze gewerkt en daarna de kleine wei in. Helemaal naar het einde lopen. 10 minuten grazen en weer terug. Niet heel moeilijk. Wel erg warm! En... niet alle stieren waren het er mee eens. Ik heb een stier nog nooit zo hoog zien springen. Beest sprong gewoon het hek over! Die had er geen zin in. Maar al met al, alles goed gekomen. Daarna nog lekker 2,5 uur terug hobbelen. Maar, eenmaal thuis was het gelukkig beeroclock!!
En Ann had vandaag Cat opgehaald in Monto. Cat blijft hier 2 dagen en wordt ook, net als ik, donderdag in Bundaberg afgezet. Dus kennis gemaakt en op tijd naar bed, want morgen moeten we naar de buurman Liam om vee te gaan drijven. Terry wil graag om 7.45 uur vertrekken.
Dus dinsdag weer op tijd mijn bedje uit om aan te kleden en de honden te gaan doen. Alles klaar en om 7.45 uur nog geen Terry te zien. Dus maar naar het huis gelopen. Change off plans... Liam kan blijkbaar niet heel goed plannen... Dus we moeten daar een uurtje later zijn. Ach ja, eerst maar een bak koffie dan!
Uiteindelijk bij Liam aangekomen en daar begonnen met de smogo! Haha! Koffie en fruitcake dus.
Daarna een kudde naar huis gebracht, lunch en daarna nog een kudde naar huis gebracht. Was best een tijdje in het zadel, maar het ging prima. Nog lekker door een rivier gedabberd, lekker hoor. Cat had wat meer last aan het einde van de dag, Haha!
Bij thuiskomst een heerlijke maaltijd met een biertje! En ik was er weer klaar mee voor vandaag, het was erg warm geweest. Dus weer op tijd de douche in en mijn bedje opzoeken. Morgen alweer de laatste dag werken en we gaan morgen weer naar Liam. Maar nu wel op tijd!
Dus om kwart voor acht woensdag ochtend zaten we weer in de volgeladen vrachtwagen. Cat keek er behoorlijk tegen op om weer het zadel in te gaan, ik ben er al wat aan gewend.
Onderweg mijn eerste slang gezien! Jeej! Een carpet snake. Mooi beestje!
Bij aankomst heeft Liam zijn paard ook ingeladen en zijn we gelijk naar de wei gereden. Dat was met de vrachtwagen al 20 minuten. Dus dit wordt een behoorlijke rit. Nadat we eindelijk de hele kudde bij elkaar geharkt hadden reed Terry voorop om de kudde te leiden, Liam en Cat aan de zijkant en ik er achter om de kudde te pushen. Ging allemaal erg gesmeerd. Alleen was dit pas de 3e keer voor Cat, dus die had niet echt een idee waar ze mee bezig was. Ach ja.
Ver op het einde kwamen we langs een andere wei, aan de andere kant van het hek stonden de jonge koeien. En daar wilde de stieren natuurlijk ook wel heen. Dus Liam wees mij erop dat ik de stieren in de gaten moest houden. Eenmaal bij het einde van de wei aangekomen moesten we met het vee de heuvel af. En dat was nogal een uitdaging. Ook omdat Cat niet echt was waar ze moest zijn. En ik probeerde alles naar beneden te drijven, maar dat viel niet mee. Na een tijdje zag Liam dit en stuurde gelukkig de honden achter de koeien aan. Dat is toch een stuk makkelijker. Eenmaal bijna beneden en bij het hek aangekomen zag ik dat er een stier ontsnapt was en bij het hek bij de jonge koeien stond. Eindelijk tijd voor een galopje! Haha! Naar de stier toegesneld, op tijd afgeremd en hem rustig genaderd. Daarna het beest met een hoop gekssssst terug naar de kudde gedreven.
Zo! Dat was voor mezelf even een trots momentje!! Haha!
Na 3,5 uur in het zadel was het tijd voor lunch en een hoop water! Wat had ik dorst, stof en 28 graden is een mooie combinatie! In de middag nog wat vreemde koeien terug gebracht naar hun rechtmatige eigenaars. En daarna zat onze dag erop. Met Liam, Cat en Terry een heerlijk biertje op de veranda gedronken! Die smaakte prima! Wat een heerlijke dag! En wat jammer dat het verdrijven er alweer op zit! Morgen spullen pakken en naar Bundaberg...
Woensdagavond nog gezellig met zijn allen gegeten en tv gekeken. Afgesproken met Cat dat we morgen nog even gaan paard rijden. Laatste ritje met Bondi....
Donderdag dus op tijd mijn bed uit om mijn laatste was te doen zodat die op tijd droog is. Spullen zo ver gepakt. Nog een laatste lange wandeling met de geweldig lieve honden gemaakt en afscheid van ze genomen. Daarna de morning tea, die bestond uit kleine pannenkoekjes! Tijdens de koffie vertelde Ann mij dat ik met mijn actie gister, de stier terug naar de kudde brengen, Terry erg trots had gemaakt. En dat Liam ook onder de indruk was geweest! Haha! Bloos bloos, maar jeeeeej!!! Trots!
Na de koffie de paarden opgezadeld en een laatste ritje gemaakt. Heerlijk! Nog wat filmpjes en foto's gemaakt en veel gegaloppeerd! Haha!
Na het laatste ritje tijd voor lunch en daarna tijd om te vertrekken. 4 uurtjes rijden naar Bundaberg! En vanuit daar.. nog geen idee! Haha! En onderweg weer een slang gezien! Schitterende zwartkoppython! Wat een schitterende beesten!
Eenmaal in Bundaberg aangekomen en na mijn spullen in het motel gezet te hebben, werden Cat en ik eerst nog mee uit eten genomen. Wat een lieve lieve lieve mensen.
Daarna Cat op de bus gezet en de twee nieuwe backpackers opgehaald. Wat gaan zij een mooie tijd tegemoet. Ik moet nog gaan plannen, haha!
Afscheid genomen van Terry en Ann.

En dat is een reden dat ik niet langer van huis weg wil zijn dan 3 maanden.
Je ontmoet heel veel lieve, mooie, geweldige mensen.
En helaas is alles van korte tijd en moet je weer afscheid nemen. Al ben ik blij dat ik weer in de digitale wereld ben, ik ga Oakey creek wel enorm missen!
Ook vanwege de korte contacten begin ik thuis, mijn basis en mijn leven, vrienden en familie wel te missen. Maar nog maar vijf weken om herinneringen te maken!

Nu alweer 2 dagen in Bundaberg rond gedwaald, wat rond gekeken, wat geshopt en mijn plan gemaakt voor komende weken. Paps en mams weer gezien en gesproken, dat was heel erg fijn! Nog maar zeven uur tijdsverschil, aangezien zij weer lekker in Griekenland zitten!
Dinsdag vertrek ik met de trein naar Townsville. Een reis van ongeveer 12 uur. 990 km naar het noorden. En daar ben ik van plan een week te blijven. Trein is geregeld, nu alleen nog een hostel boeken. Geen hotel, want ik moet zeggen ik ben wel weer toe aan wat mensen om me heen. En in een hostel maak je makkelijker contact dan in een motel of hotel. En, het is een heel eind goedkoper!
Een weekje aan zee... daar ben ik wel aan toe!

1. Je tantje:
    29 april 2017
    Mooi verhaal weer meisje. Top dat ze zo onder de indruk waren bij het veedrijven, een echte cowgirl dus!! Wij missen jou ook lieverd, maar geniet nog lekker van je avontuur, want voor je het weet, is het weer voorbij..... Xxx
  2. Rini en Monique:
    29 april 2017
    Alsof we er bij zijn. Die slangen lijkt ons creepy, maar voor de rest een prachtig avontuur! Geniet van je weekje aan zee! Tot de volgende blog. Kus van ons.
  3. Ma:
    29 april 2017
    Weer spannend en leuk om te lezen!!
    Nu maar eventjes een weekje zon, strand en rif. Goede reis naar Townsville. Xx
  4. Pa:
    29 april 2017
    Wow, ben best wel trots op je !
    Maar goed, eigenlijk zijn we dat zelfstandige van jou wel gewend.
    En ja, wij missen jou ook en ik kan niet wachten tot ik je weer in mijn armen kan sluiten en een dikke kroel kan geven.
    Houden we het voorlopig maar op een dikke digitale kus.